Wednesday, October 14, 2015

obsesi

Certot ni aku buat masa aku acah-acah nak join contest FIXI. Mungkin aku belum cukup berbakat untuk buat cerita kot.

Dia tunjukkan satu status yang dimuatnaik oleh FIXI mengenai petandingan certotFixi kepada aku.

“Kenapa?”

“Okay hat ni aku mesti join”

“Bukan selalunya kau memang akan join ke?”

“Kali ni aku mesti boleh menang.”

“Kau ingat cerita kau best? Duhh~~”

“Tak cuba tak tahu. Duhh~~”

“Cuba buat sana. Nanti bagi aku baca.”

10 minit kemudian…

“Ha siap!”

“Bak sini! Emm… okay. Boleh lah. Dah boleh submit.”

“Kan aku dah kata cerita aku best.“

“Aku kata okay je. Takde pun aku cakap best.”

“Okay nak buat lagi.”

“Gila ke apa nak hantar banyak-banyak?”

“Hantar banyak-banyak chances untuk menang tinggi.”

“Yakin habis judgers nak pilih cerita kau.”

“Aku kasi depa pilihan banyak kan. Mesti ada yang sangkut”

Sejak aku bagi cadangan supaya dia masuk pertandingan certotFixi dulu, dia jadi macam ni. Bukan nak mengutuk kawan sendiri tapi cerita-cerita yang dia buat tu bukannya best pun. Dah banyak kali dia masuk pertandingan tu tapi tak pernah menang. Aku sebagai kawan ni tak sanggup nak hancurkan harapan seorang kawan yang bersungguh-sungguh perah otak cari idea untuk buat certot tu. Kalau jujur sangat nanti dia kecewa.

Petang tu aku tanya berapa banyak cerita yang dia submit kepada FIXI.

Dengan muka bangga dia jawab “5”.

No comments:

Post a Comment